Met storytelling uw huis verkopen

Ondanks dat de markt aantrekt is het nog altijd een kunst om uw huis zo snel mogelijk te verkopen. Verschillende middelen worden door de makelaar en uzelf ingezet. Maar hoe zorgt u ervoor dat uw huis opvalt tussen de massa?

Vertel uw verhaal

Storytelling is het toverwoord. Storytelling wordt in de wereld van de marketing regelmatig toegepast om producten en diensten op een aantrekkelijke manier bekend te maken onder de doelgroep. Storytelling is niets anders dan het vertellen van een verhaal. Het is een weergave van gebeurtenissen die met elkaar in verband worden gebracht. Met een begin, een middenstuk en een eind. Verder is een verhaal persoonlijk en heeft het een hoofdpersoon die te maken heeft met een worsteling, conflict, dilemma, tegenstanders of andere vormen van emotie die betrekking hebben op de ontwikkeling in het verhaal van de hoofdpersoon. Het verhaal hoeft niet altijd waargebeurd te zijn, als het maar waar-achtig is. Als laatste is een verhaal een goed verhaal als het prikkelend is en een bepaalde emotie oproept.

Beloning, plezier en genot

Doel van storytelling is de lezer boeien, prikkelen en een bepaalde emotie bij hem oproepen. Daarnaast heeft onderzoek aangetoond dat goede verhalen stoffen in de hersenen vrijmaken die worden geassocieerd met beloning, plezier en genot. Het vertellen goede verhalen houdt onze aandacht vast en daarom dé manier om informatie over te brengen. Veel meer nog dan alleen een afbeelding.

Slapen in uw slaapkamer

Leuk, maar hoe kan ik dat gebruiken tijdens de verkoop van mijn huis? Zoals gezegd is storytelling dé manier om informatie over te brengen. Mensen lezen graag persoonlijke verhalen, identificeren zich met deze verhalen of leven zich in in de hoofdpersoon. Op het moment dat het verhaal gaat over een onderwerp waar zij deel van kunnen uitmaken - bijvoorbeeld op het moment dat zij het huis daadwerkelijk hebben gekocht - is de inleving nog groter. Zij gaan zichzelf als de hoofdpersoon zien. Zij wonen op dat moment zelf in uw huis, staan te koken in uw keuken en slapen in uw slaapkamer. De emotie is opgewekt en de lezer wil nu dat huis ook hebben, hij woont er per slot van rekening al bijna.

Social media

Uw verhalen plaatst u bijvoorbeeld op een website die speciaal voor uw huis in het leven is geroepen. Of gebruik social media. Plaats iedere week of maand een mooi verhaal op uw Facebook-pagina en vraag aan uw vrienden of zij deze willen delen. Vertel uw verhaal. Neem uw lezer mee in uw verhaal en zorg dat hij betrokken blijft totdat de koopovereenkomst getekend is.

Recent nieuws